Veelgestelde vragen

Als uw uitzendopdracht afloopt, zullen we samen met u bespreken wat de volgende stappen zijn. We streven ernaar om u indien mogelijk weer te plaatsen bij een nieuwe opdrachtgever. We kunnen ook samenwerken aan het vinden van nieuwe carrièremogelijkheden die aansluiten bij uw vaardigheden en ambities.

Als u een probleem of vraag heeft, kunt u altijd contact opnemen met uw contactpersoon bij ons uitzendbureau. We staan klaar om u te ondersteunen en eventuele kwesties op te lossen.

We hebben verschillende methoden om uw gewerkte uren te registreren, zoals een digitaal urenregistratiesysteem of een papieren urenbriefje. Neem contact op met uw contactpersoon bij ons uitzendbureau voor specifieke instructies. In de meeste gevallen ontvang je een e-mail met daarin een vertificatie voor het aanmaken van een wachtwoord. Jij kunt vervolgens wekelijks jouw uren indienen. Deze worden geaccordeerd/gewijzigd door de opdrachtgever.

Je gewerkte uren moeten voor maandagmiddag 12:00 uur goedgekeurd worden door je opdrachtgever. Op maandagmiddag gaan wij dan alle goedgekeurde uren verwerken in ons systeem. Iedere woensdag vóór 12.00u is bij ons de betaling gedaan. Wanneer je per week uitbetaald krijgt dan betalen wij iedere woensdag je salaris uit na afloop van de gewerkte week. Heb je gekozen voor een verloning per 4 weken (periode) dan betalen wij de goedgekeurde uren van die afgelopen periode uit op de woensdag na afloop van die periode.

Het kan per bank verschillen wanneer je salaris wordt bijgeschreven. Wij bankieren bij de Rabobank. Heb je bij hen een rekening, dan heb je het salaris snel op je rekening staan. Meestal staat het salaris dezelfde dag of uiterlijk de volgende dag op je bankrekening als je een andere bank hebt.

Hoe wordt de hoogte van mijn loon bepaald?

Om te bepalen wat je salaris is, wordt er gekeken naar je functie bij de opdrachtgever waar je geplaatst wordt. In de cao die van toepassing is op dat bedrijf staat daar in het algemeen een beloningsregeling bij. Wij schalen je dan in aan de hand van drie functiekenmerken: het soort werk dat je doet, de kennis, ervaring en vaardigheden die je ervoor nodig hebt, en de mate van zelfstandigheid waarin je werkt.

Ben je hersteld van je ziekte? Gelukkig! Je meldt dit bij je opdrachtgever én bij Start to work. Je kunt, doorgaans, gewoon weer verder werken bij je opdrachtgever. Als dit niet zo is dan zijn er diverse opties. Die stemt Start to work met jou af bij je betermelding.

  

Ben je ziek? Dan ben je verplicht dit uiterlijk één uur voor aanvang van je werk bij je opdrachtgever én bij Start to work te melden. Je moet dit uiterlijk vóór 10:00 uur in de ochtend doen per mail. Ziek melden kan telefonisch.
Werk je in het weekend of ’s nachts? Spreek dan onze voicemail in. De reden om je ook bij Start to work ziek te melden is dat wij verplicht zijn je bij ziekte te begeleiden in je re-integratie, maar ook dat wij, misschien tijdelijk, een andere flexwerker ter beschikking kunnen stellen aan de opdrachtgever.

Ziekmelden kan niet met terugwerkende kracht gedaan worden! Word je ziek tijdens je werk, meld het dan direct bij je opdrachtgever en bij Start to work. Is er sprake van een ongeval tijdens het werk? Dan moet Start to work dat direct weten in verband met een eventuele melding bij de arbeidsinspectie.

Zorg dat je tijdens je ziek zijn bereikbaar bent zowel telefonisch als op je bezoekadres. We moeten met jou je re-integratie bespreken en vormgeven.